روز دوشنبه 20 آبان 98 امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با حضور در در دانشگاه فرما

مطالب مربوط

روز دوشنبه 20 آبان 98 امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با حضور در در دانشگاه فرما

ایشان در ادامه بیان کردند: باید بدانیم که جلوگیری از تهاجم دیگر کشورها به ایران با التماس و خواهش ممکن نخواهد بود بلکه باید به دشمنان بفهمانیم اگر تهاجمی شکل دهند با چه رو به رو خواهند شد. طرح فشار حداکثری دشمن علیه ایران یعنی اینکه دشمن هر توانی را که دارد، علیه ما به کار می‌گیرد؛ البته دشمن به دلیل آگاهی از قدرتی که داریم و پاسخی که می‌دهیم، دست به برخی اقدامات نمی‌زند. امروز دشمن می‌داند که اگر بخواهد حمله کند، پاسخ دندان‌شکن دریافت خواهد کرد و اگر این موضوع برای دشمن تفهیم شد، صلح برقرار خواهد ماند.
امیر حاتمی با بیان اینکه ما در حوزه موشکی پیشرفت‌های زیادی داشتیم، بیان کردند: ما با همت بلند و بلندپروازی در حوزه ساخت تجهیزات و تسلیحات نظامی حرکت کردیم و برنامه‌های ما شامل همه موضوعات نیز بود و در حوزه موشکی که یک مؤلفه مهم و بازدارنده است نیز بر روی دقت و قدرت انفجاری، مانورپذیری و سرعت، اقدامات بیشتری صورت دادیم. ما از لحاظ برد مشکلی نداشتیم و در دو سال گذشته در حوزه دقت، سرعت، مانور و قدرت انفجاری کار‌های زیادی انجام شد. امروز تمامی موشک‌های ما نقطه‌زن هستند و با توجه به قدرت انفجاری موشک‌ها، اثربخشی آن‌ها افزایش یافته است.

وی به توجه جدی وزارت دفاع به موضوع معیشت کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح اشاره و تصریح کرد: با تعامل تنگاتنگ با دولت و مجلس شورای اسلامی موفق شدیم در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گام‌های مؤثری برداریم. هر چند کار تدریجی بوده و در رسیدن به هدف نهایی، نیازمند تداوم آن در بودجه سال‌های آینده است.

وزیر دفاع به موضوع توجه به طرح حکمت نیروهای مسلح اشاره و خاطرنشان کرد: تأمین معیشت کارکنان خدوم و سرافراز نیروهای مسلح جزو اولویت‌های وزارت دفاع است.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به روندهای موجود، افق پیش‌روی کشور در همه حوزه‌ها از جمله حوزه‌های مهم دفاعی را بسیار روشن و امیدوارکننده ارزیابی کرد.

وی در پایان این نشست به سؤالات دانشجویان و اساتید دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش پاسخ گفت.

امیرسرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین در حاشیه حضور خود در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ناوشکن دماوند آماده شده و به زودی به دریای خزر و نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد، گفت: این ناوشکن یک دماوند جدید است، یعنی اورهال نشده است به عبارتی در یک زمان بسیار کوتاه‌تر از دماوند نخست ما این دماوند را ساختیم که آماده شده و تجهیز می‌شود و به زودی به نیروی دریایی عزیزمان ملحق می‌‌شود


تاریخ ارسال: چهار شنبه 22 آبان 1398 ساعت: 1:7 |تعداد بازدید : 12 نویسنده :

دیدگاههای این مطلب


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: