سرلشکر عطاءالله صالحی (۱۳۹۶–۱۳۸۴)

مطالب مربوط

سرلشکر عطاءالله صالحی (۱۳۹۶–۱۳۸۴)

میر سرلشکر سید عطاءالله صالحی (متولد ۱۳۲۸ در رودسر) جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل سابق ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی درسال ۱۳۴۶ وارد ارتش شد و در سال ۱۳۴۹ با رسته توپخانه از دانشکده افسری فارغ‌التحصیل شد. صالحی در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۸۴ و پس از استعفای محمد سلیمی به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.[۱] سرلشکر صالحی بالاترین مقام ارتش ایران تا سال ۱۳۹۶ بود و در پست فرماندهی کل آجا دارای اختیار صدور دستور و فرماندهی مستقیم بر فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی و هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش است. وی هم‌اکنون دارای ۵۰ سال خدمت در ارتش است. به اعتقاد پرسنل ارتش او یکی از عوامل اصلی تضعیف جایگاه ارتش ایران در راستای تقویت نیروهای سپاه است. او در برخورد با پرسنل ارتشی از شقاوت فراوانی برخوردار است تا جایی که او را نابود کننده ارتش و ارتشی می نامند. عطاءالله صالحی شوهر خواهر شریعتمداری وزیر سابق اقتصاد نیز هست. همسرش در سال 95 در حالی که مدت هابه دلیل اختلاف جدا از او زندگی می کرد ، درگذشت.

سرلشکر صالحی در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ با حکم آیت الله خامنه ای با تنزل جایگاه به سمت جانشین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی جانشین سابق ستادکل نیروهای مسلح نیز به عنوان جایگزین وی فرمانده کل ارتش شد.



تاریخ ارسال: دو شنبه 4 ارديبهشت 1397 ساعت: 16:10 |تعداد بازدید : 21 نویسنده :

دیدگاههای این مطلب


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: