خودروی زرهی چرخدار Boxer یک آمبولانس زرهی

مطالب مربوط

فتوای عجیب داعش برای ماه رمضان!
افزایش اسلام ستیزی در آمریکا به بهانه مبارزه با داعش
فیلم‌های اسلام‌ستیزانه غرب از سوی سرمایه‌گذاران صهیونیست حمایت می‌شود
دانشمند پرکار قرآنی و صاحب اندیشه کلامی مبتنی بر روایات
سیره اخلاقی علامه طباطبایی در رفتار با همسر
مانور فرهنگی بچه حزب اللهی ها در بالاشهر
شهادت امام صادق(ع) هیئت کجا برویم؟
حادثه منا
فرمایش رهبرمعظم انقلاب در پي فاجعه مصيبت بار منا
اسامی مفقودین حادثه منا اعلام شد
رهبر معظم انقلاب اسلامی با دفن جان باختگان فاجعه منا در گلزار شهدا موافقت کردند
حكام سعودي به جاي فرافكني مسئوليت بپذيرند و عذرخواهي كنند
تکذیب شایعه ریزش سقف مسعی در مسجدالحرام
حضور مسئولان حج در مراسم سوگواری حادثه دیدگان فاجعه منا در مکه
رهبر معظم انقلاب اسلامی :ایران سخت و خشن خواهد بود
سوگِ یک ملت پایِ پلکانِ هواپیما
در انفجارهای کاظمین هیچ زائر ایرانی آسیب ندیده است
مراسم بزرگداشت جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی
وزیر حج عربستان با ارسال پیامی فاجعه تلخ منا را تسلیت گفت
حادثه تیراندازی به عزاداران حسینی در بهبهان

خودروی زرهی چرخدار Boxer یک آمبولانس زرهی

می توان ۷ سرباز مجروح که به صورت سطحی زخمی شده اند و توانایی نشستن بر روی صندلی را دارند را به شکل هم زمان مورد مداوا و درمان قرار داد. اما چنانچه سرباز مورد نظر دارای جراحت های سنگینی باشد و امکان مداوای آن لبه شکل نشسته وجود نداشته باشد و حتما میبایست به صورت درازکش بر روی برانکارد باشد ، در این صورت این خودرو توانایی حمل و مداوای همزمان سه سرباز در سه برانکارد را خواهد داشت.

برای مجروحانی که شدت جراحت شان بالاست و یا دچار شکستگی هستند و تکان دادن آنها خطرناک است ، در قسمت درب خودکار پشت خودرو یک سامانه الکتریکی تعبیه شده است که برانکارد حامل سرباز مجروح را به شکل آهسته و بدون تکان های شدید به داخل خودرو منتقل میکند. پایه هایی که سه برانکارد داخل این خودرو بر روی آن مستقر میباشند ، کاملا تثبیت شده هستند و مجهز به یک سیستم استابلایزر یا تثبیت گر با توان بالا هستند.

این سیستم باعث میشود که زمانیکه خودرو در داخل خود مجروح حمل میکند و از ناهمواریها و پستی و بلندیها و دست اندازها عبور میکند ، سرباز مجروح خوابیده بر روی برانکارد هیچگونه شوک حرکتی وارد نشود و مبادا در اثر حرکت خودرو از پستی و بلندی ها ، جراحت های سربازان مجروح وخیم تر شود. همانگونه که گفتیم خودروی آمبولانس زرهی باکسر قابلیت درمان همزمان ۷ سرباز با جراحت کمتر و سه سرباز با جراحت بیشتر بر روی برانکارد را دارد.

خودروی زرهی چرخدار Boxer یک آمبولانس زرهی

در داخل این آمبولانس تمامی تجهیزات کامل پزشکی برای مراقبت های فوق ویژه ICU وجود دارد و میتوان سربازان به شدت مجروح شده را در داخل این آمبولانس مورد مراقبت کامل قرار داد تا زمانی که آمبولانس به نزدیکترین مرکز درمانی برسد. از این رو در داخل آمبولانس تجهیزات کامل مراقبت و نظارت بر احوال مجروحان تعبیه شده است. در داخل این خودرو از هر گروه خونی چندین واحد خون ذخیره شده است که به مجروحانی که دچار خونریزی شدید هستند ، خون تزریق کنند تا زمانی که مجروح به مرکز درمانی برسد.

همچنین این آمبولانس مجهز به یک آزمایشگاه برای بررسی های سریع بیولوژیکی است که میتواند به سرعت نمونه های ادرار و خون مجروحان را مورد آزمایش قرار دهد. جالب آنکه این خودرو امکانات لازم برای انجام عمل های جراحی بسیار سنگین را هم دارد. یعنی می توان حتی عمل های جراحی سنگین و پیچیده را هم در داخل آن انجام داد که البته در این حالت تنها می توان یک نفر مجروح و یک برانکارد را مورد عمل جراحی قرار داد.

آمبولانس زرهی

خودرو مجهز به سیستم تهویه هوا و استریلیزاسیون یکپارچه است که می تواند فضای درون آمبولانس را استریل کرده و آنرا برای انجام عمل های جراحی سنگین و پیچیده آماده کرد.

نمونه آمبولانس باکسر پیشرفته ترین آمبولانس نظامی در جهان است. ارتش آلمان ۷۲ دستگاه و هلند ۴۸ دستگاه از این آمبولانس را سفارش داده و درحال تحویل گرفتن آن هستند.


تاریخ ارسال: دو شنبه 31 مرداد 1396 ساعت: 1:39 |تعداد بازدید : 16 نویسنده :

دیدگاههای این مطلب


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: